مقالات آموزشی

مدرسه عکاسی هیلا و برند بخر و مکان‌نگاری

بیش از پنجاه سال از اولین تلاش‌های زوج آلمانی هیلا و برند بِخِر می‌گذرد و مجموعه عکس‌های مکان شناسی آنها همچنان مورد بازدید در نمایشگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد. مکان هایی غریب که با نشان دادن مناظری که این اماکن در آنها واقع شده‌اند، با مدل عکاسی خاص آنها از روبرو سادگی‌های بصری موجود در آن مکان را به صورت داده هایی مهندسی در اختیار بیننده قرار می‌دهد. این در حالی است که حجم جزییات تصویر، دایره المعارفی غنی را پیش چشمان شما می‌آورد. اطلاعات، مکانی منحصر‌بفرد را همزمان در کنار ظرافت های پیچیده مهندسی با مناظری همراه می‌کند، تجربه مواجهه با فضایی خاص و منحصربه فرد. بنابر ارجاعات عکاسی در توضیحات ارایه شده،  پتانسل‌های خلاقانه هر مکان تاکید می‌شود.
هیلا و برند بخر برای عکاسی از پروژه‌های مکان‌نگاری خود تمام اروپا و آمریکا را سفر کردند و بیش از 200 مکان را عکاسی کردند. آنها برای عکاسی از روشی استفاده کردند که خیلی سریع در بین همه شناخته شد. عکاسی از روبرو با دقیق‌ترین جزییات به صورتی که تصویر شبیه به دیاگرام‌های مهندسی آن سازه بود. با توجه به اینکه تم واحد ، مکان‌نگاریهای شبکه‌شبکه به صورت بی واسطه، عملکرد‌های معمولی آن واحد را در کنار ظهور ویژگی‌های منحصربفرد هرکدام در اختیار قرار می‎دهد. در کنار جمع‌آوری اطلاعات برای مکان‌نگاریهای خود هیلا و برند بخر نمای کلی آن سایت و منظره را در نظر داشتند. با استفاده از یک نمای سطح بالا و تقریبا فاصله‌دار که به بیننده اجازه تامل و مطالعه نمای کلی و برونداد مکان‌نگاری را در کنار سایت محل قرارگیری آن به شما ارایه می‌دهند. به بیان دیگر، مناظردقیقا همان چیزی است که مکان‌شناسی آن را کاملا محو می‌کند.

 

در سال 2003 با شباهت کمتری نسبت مجموعه مکان‌نگاریها در موزه هنرهای مدرن مناظر و مکان‌ها به صورتی جدید در کنار هم به نمایش در آمدند. مناظر در دیوارهای میانی و مکان‌ها در دیوارهای جلوتر به نمایش در آمده بودند و به صورت متقابل استراتژی تصویری این مجموعه را نمایش می‌دهند. گالاسی درباره نمایشگاه می‌گوید، تمامی تصاویر دارای جزییاتی قابل اطمینان هستند. عکس‌ها ممکن است به عنوان اسنادی عینی خالی از احساس باشند. زمانی که در کنار هم به نمایش دربیایند شاید هر کدام از این استراتژی ها اثر تصنعی دیگری را تحت تاثیر قرار بدهد و ثابت کند که واقعیت در عکاسی مامور است نه دشمن.

دیدگاهتان را بنویسید